למרות הסימפטיה – העולם משנה מגמה | סקירה

אבי יעקב 4 Comment on למרות הסימפטיה – העולם משנה מגמה | סקירה

למרות הסימפטיה בתקשורת הבינלאומית, אנחנו מתחילים לראות דיווחים בכלי התקשורת בעולם כי עזה נמצאת על סף משבר הומניטרי. האיחוד האירופאי חוזר בו מהקפאת כספי הסיוע לפלסטינים. וניתן לראות אט אט כי קריאת משרד הבריאות הפלסטיני למסדרון הומניטרי מקבלת התייחסות | סקירה

סיור העיתונאים הבינלאומי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בניסיון לשחזר את ההישג התודעתי אותו השיגה אוקראינה בבוצ'ה היום בשעות הצהרים המוקדמות הזמין צה"ל לסיור, עיתונאים מהתקשורת הזרה בליווי קציני צה"ל דוברי אנגלית, באזור הטבח בכפר עזה. הם סיירו בבתי המגורים, בזירות הטבח הנוראיות. אתמול הם סיירו באתר אירוע הצעירים שהפך לזירת טבח קטלנית סמוך לקיבוץ רעים והמסר הוא שחמאס שווה לדאעש.

אמש, נשיא צרפת מקרון, הקנצלר שולץ מגרמניה, ראש ממשלת איטליה מלוני, ראש ממשלת בריטניה סונאק, ונשיא ארצות הברית ביידן יצאו בגינוי חד משמעי של חמאס ומעשי הטרור המחרידים שלו. "אנו מבהירים כי לפעולות הטרור של חמאס אין הצדקה, אין לגיטימציה, ויש לגנותן באופן גורף".

הוסיפה על כך, ממשלת גרמניה, שלפי הידיעות בתקשורת אחת מהחטופים מאירוע הצעירים, היא בעלת אזרחות גרמנית גינתה את המעשה הנוראי בחריפות ואף הצהירה לעצור את התקצוב שמועבר לפלסטינים. בנוסף, האיחוד האירופי, חוזר בו מהצהרתו על הקפאת תוכניות הסיוע הכספי אשר שוויון נאמד בכ-691 מיליון אירו, בעקבות התנגדות חריפה של חלק ממדינות אירופה.

יחד עם זאת, פתחתי הבוקר את הכותרות עיתוני העולם. כולם בכותרות המסקרות ללא הרף את הנרצחים והנחטפים, את הסיפורים קורעי הלב של המשפחות שנקרעו בפעולת הטרור מהקשות שידע ישראל. אך יחד עם זאת, עם חלוף השעות, והחרפת התקיפות הישראליות ברצועה, נראה שרגשות הסימפטיה שוככת והתקשורת העולמית, שגם ככה לא נחשבה כ'אוהבת ישראל' גדולה, משנה מגמה, ועוברת לסקר את המשבר ההומניטרי שהולך ומתפתח ברצועה.

רשת השידור הבריטית ה-BBC  מבצעת ראיון עם ג'ולייט תומה, דובר סוכנות הפליטים הפלסטינית של האו"ם – אונר"א, ברצועה. לדבריו, האנשים בעזה מבוהלים מהמצב הנוכחי ומודאגים לביטחונם של ילדיהם.

ארגון הסיוע של האו"ם, אונר"א מזהיר את העולם כי מצור מלא על עזה, כמו שהכריזה ישראל אמש, אסור על פי המשפט ההומניטרי הבינלאומי, כיוון שהוא שולל מאזרחים שם סחורות חיוניות להישרדותם, ומדובר בהפרה חמורה של זכויות האדם.

הודעת האו"ם

רשת NBC  האמריקאית מדווחת כי ראש ארגון זכויות האדם של האו"ם, מתחנן בפני הקהילה הבינלאומית לנטרל את מה שהוא כינה "חבית נפץ" בישראל.

גם טאריק ג'סרביץ', דובר ארגון הבריאות העולמי, אמר בתדרוך עיתונאים בז'נבה, כי "יש צורך במסדרון הומניטרי כדי להגיע לאנשים עם ציוד רפואי קריטי" את הדברים האלו מצטטת סוכנות הידיעות רויטרס  בדיווח אודות  13 התקפות על מתקני בריאות ברצועת עזה, מאז שבת. עוד מדווחים בסוכנות כי האספקה הרפואית של ארגון הבריאות העולמי, אזלה.

הכותרת המרכזית והראשית ברויטרס

כך לדוגמא, רשת   CNN האמריקאית מדווחת כי משרד החוץ הצרפתי הצהיר בעקבות הדברים כי " צרפת לא בעד השהיית סיוע שיועל ישירות לעם הפלסטיני".

לסיכום נראה כי העולם, משנה מגמה. לצד התמונות הקשות מהטבח הנוראי שהתרחש בעיצומו של חג שמחת תורה, תשומת הלב העולמית מתחילה לפנות גם לתמונות ההרס והחורבן, שעולות מהרצועה, והאשראי הבינלאומי שניתן לישראל הולך ואוזל.

חובה על משרד החוץ, דובר צה"ל ומשרד ההסברה להשיב מלחמה שערה, לבנות אסטרטגיה תקשורתית ולנצח את האויב גם כאן.

 

 



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    חשבתי שהפציצו את היכולת התקשורת של החמאס.

  2. 2

    שום סיוע הומניטרי לעזה בשום אופן. מוות לכולם ללא יוצא מן הכלל אנשים נשים וטף

  3. 1

    שיבקשו קודם סיוע הומניטרי עבור המשפחות שפונו זמנית מבתיהם בדרום ושיקיריהם נרצחו או נחטפו.
    ושיבקשו גם עבור החטופים הנמצאים בשבי החמאס.
    או שהם לא מעניינים אותם כי הם יהודים?